1) Φρενάρουμε στην ευθεία με όρθια την μηχανή (σφίγουμε τους προσαγωγούς για να μην παμε μπροστά στην σελα) και τελειώνουμε με τα φρένα πριν να αρχίσουμε να πλαγιάζουμε την μηχανή. Καλό ειναι να γίνεται αυτό για δυο λόγους. Φρένα μέσα στην στροφή πλαγιασμένος
σημαίνει α) ότι πιέζω το μπροστινό λόγω μεταφοράς βάρους και με συνάρτηση την μειωμένη πρόσφυση λόγω κλίσης υπάρχει κίνδυνος για
low-siding δηλαδή να σου γλυστρήσει το μπροστινό το οποίο δεν σώζεις με τίποτα (ούτε και ο Rossi...) και
β) έχεις τις αναρτήσεις σου να δουλεύουν συμπιεσμένες/αποσυμπιεσμένες (εμπρός/πίσω) και δεν θα μπορέσουν να αντιδράσουν καλά σε μια πιθανή ανωμαλία του οδοστρώματος αν χρειαστεί να πιεστούν κι άλλο.
2) Έχοντας αφήσει τα φρένα (και με τις αναρτήσεις σε χαλαρές άρα) και με κλειστό γκάζι ριχνουμε την μηχανή μέσα στην στροφή με
"counter steering" δηλαδή ανάποδο τιμόνι, δηλαδή σπρώχνουμε την άκρη του τιμονιού που βρίσκεται εσωτερικά της στροφής. Φαίνεται ανάποδο αλλά όλοι το κάνουμε ασυναίσθητα. Σημείωση: Το σώμα και το γόνατο τα βγάζουμε εκατοστα του δευτερολέπτου πρίν το
counter steering με αποτέλεσμα να μπαίνει πολύ πολύ γρήγορα η μηχανή στη στροφή.
3) Προσπαθούμε αυτό να γίνει όσο πιο απότομα μπορούμε. Να τελειώσουμε δηλαδή το πλάγιασμα της μηχανής σε όσο το δυνατόν πιο σύντομο διάστημα. Αυτό είναι θετικό διότι όσο λιγότερη ώρα κάνεις να πλαγιάσεις α) τόσο λιγότερο διάστημα η μηχανή είναι αποσταθεροποιημένη σε μια επικίνδυνη κατάσταση β) τόσα λιγότερα μέτρα διανύεις στην τροχιά σου στην στροφή και άρα μπορείς να κρατήσεις πιο σωστή πορεία για το apex και γενικά μπορείς αντίστοιχα να φρενάρεις λίγο πιο αργά κάνοντας την στροφή πιο γωνία και γ) τόσο πιο γρήγορα μπορείς να ξανανοίξεις το γκάζι και άρα να διανύσεις γρηγορότερα την στροφή. Το να ρίξεις γρήγορα την μηχανή στην στροφή θέλει συνήθεια για ψυχολογικούς λόγους κυρίως διότι το σώμα μας δεν του αρέσουν οι απότομες μεταβολές θέσης.
4)
ΒΑΣΙΚΟ. Από την στιγμή που πήραμε την κλίση που θέλουμε τότε αρχίζουμε να ανοίγουμε το γκάζι ελαφρά επιταχυνόμενα μέχρι το apex. Όχι γκάζι κλειστό, όχι γκάζι που ανοιγοκλείνει, όχι γκάζι σταθερό αλλά ελαφρά επιταχυνόμενο (πρέπει να ανοίγουμε το γκάζι με σταθερή κίνηση του δεξιού καρπού). Με τον τρόπο αυτό η μικρή έστω επιτάχυνση που έχει η μηχανή, μεταφέρει συνεχώς βάρος στον πίσω τροχό και έτσι η μηχανή αποκτά σταθερότητα και επιπλέον πρόσφυση που λόγω της κλίσης έχει μειωθεί. Επίσης ελαφρώνουμε την πίεση στο μπροστινό λάστιχο και δεν κινδυνεύουμε να χάσουμε το μπροστινό.
----
Προσοχή δεν στηριζόμαστε στα clip-on καθόλου για όλη την διάρκεια της στροφής (και γενικότερα βέβαια εκτός ίσως από το φρενάρισμα σε κάποιες στιγμές) για να αφήνουμε την μηχανή να κινείται ελεύθερα. Αφήστε την να κάνει τις διορθώσεις της και δεν θα χάσετε ποτέ. Οι καρποί πέφτουν χαλαροί πίσω από το γκρίπ και ίσα που ακουμπάμε τα clip-on (γενικά το τιμόνι).
Από την στιγμή που έχουμε την κλίση μας δεν ξαναδιορθώνουμε με το τιμόνι την πορεία μας. ----Το πάνω μέρος του σώματός μας και το γόνατο σε όλη την διάρκεια της στροφής μπορούν να βγούν προς τα έξω (είτε έχουμε βγάλει κόλο είτε όχι) για να διορθώσει την πορεία της μηχανής. Χρησιμοποιούμε το πάνω μέρος του σώματός μας που έχει και την μεγαλύτερη επίδραση με την μικρότερη ανατάραξη της μηχανής. Γενικώς προσπαθούμε να μην ταράζουμε την μηχανή γιατί μετά δεν αντιδρά σωστά. Βγάζουμε το πάνω μέρος του σώματός μας προς τα έξω
αλλά κυρίως προς τα εμπρός, γλιστρώντας δίπλα από το ντεπόζιτο και με κατεύθυνση το κέντρο του μπροστινού τροχού. Το τέλειο θα ήταν όλο το βάρος του σώματός μας να πήγαινε στο κέντρο του μπροστινού τροχού. Όσο και έξω να βγάλετε το σώμα έχει μεγαλύτερη επίδραση το να το πάτε προς τα εμπρός και κάτω. Με αυτόν τον τρόπο κλείνουμε την τροχιά μας σε περίπτωση που θέλουμε να διορθώσουμε. Αφήνετε πάντα ενα περιθώριο στις κινήσεις σας ώστε να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε κάτι απρόοπτο.
5) Από την στιγμή που θα περάσουμε το apex μπορούμε να επιταχύνουμε.
Προσοχή όσο η μηχανή βρίσκεται υπό κλίση η πρόσφυση είναι μικρότερη και ένα
high-siding παραμονεύει. Για να επιταχύνουμε σκληρά σηκώνουμε την μηχανή όσο το δυνατόν σε πιο
Κάθετη θέση ενώ εμείς βρισκόμαστε κρεμασμένοι ακόμη προς το εσωτερικό της στροφής. Σίγουρα το έχετε δει αυτό στα motoGP.
Πηγή: Δεν θυμάμαι έχει περάσει καιρός
