TDMHellas
Τεχνικά => Τεχνικές Ερωτήσεις => Αρθρα Αναγνωστών => Μήνυμα ξεκίνησε από: despot στις Αύγουστος 29, 2009, 03:31:44 πμ
-
ΜΑΘΕ ΠΟΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ
Σε αυτό το θέμα θα ασχοληθούμε με απλα μαθηματικά.[right:858fd5bdf0]http://www.pavlidistires.gr/images/gabriel-4.jpg[/right:858fd5bdf0]
Θα μάθουμε να υπολογίζουμε με απλό τρόπο την από-
σταση που θα διανύσει το όχημα μας απο την στιγμή που
θα αντιληφθούμε το κίνδυνο μέχρι την στιγμή που το
όχημα θα ακινητοποιηθεί.
Ξεκινάμε λοιπόν.....
Όταν υπάρχει κίνδυνος και είμαστε αναγκασμένοι να
πατήσουμε φρένο για να μειώσουμε ταχύτητα ή για να
ακινητοποιήσουμε το όχημα μας,λαμβάνουν χώρα 2
χρονικά διαστήματα.
Α)Χρόνος αντίδρασης (ο χρόνος που μεσολαβεί από την [right:858fd5bdf0]http://www.desertcarcare.com/images/safe_brakes.gif[/right:858fd5bdf0]
στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο μέχρι την στιγμή
που θα πατήσουμε το φρένο) και
Β)Χρόνος πέδησης-φρεναρίσματος (ο χρόνος που μεσολαβέι
από την στιγμή που θα πατήσουμε το φρένο εως την στιγμή
που το όχημα μας θα σταματήσει).
Ξερουμε ότι (1) ώρα είναι (60) λεπτα και οτι (1) λεπτο είναι (60)
δευτερόλεπτα.Με την απλή μέθοδο των ''τριών'' βρισκουμε ότι :
1 ώρα = 3600 δευτερόλεπτα.
Επίσης νωρίζουμε οτι (1) χιλιόμετρο αντιστοιχεί σε (1000) μέτρα.
'Αρα όταν λέμε οτί κινούμαστε με 60 χιλιόμετρα την ώρα (60 km/h)
ατην ουσία κινούμαστε με :
--- 60 χιλιόμετρα = 60x1000 μέτρα = 60000 μέτρα
--- 1 ώρα = 3600 δευτερόλεπτα
---60000/3600 = 16.6 μέτρα το δευτερόλεπτο (m/sec)
Κατά προσέγγιση,πάντα μπόρούμε να βρούμε πόσα μέτρα ανα δευτερόλεπτο
κινούμαστε απλά πολλαπλασιάζοντας το πρώτο νούμερο της ταχύτητας μας
με τον αριθμό τρία (3). Δηλαδή :
60 km/h ---> 6x3=18 m/sec
100 km/h ---> 10x3=30m/sec
Τι σημαίνει όμως αυτό και από τι επηρεάζεται το φρενάρισμά του οχήματος;[right:858fd5bdf0]http://images.autoanything.com/images/products/med/brakes/ssbc_brakes_force_10_rear_4_piston_replacement_a12 3-7.jpg[/right:858fd5bdf0]
Είπαμε πριν οτι έχουμε 2 χρόνους... (Αντιδρασης και Φρεναρίσματος)
Αρα έχουμε 2 διανυώμενες αποστάσεις...
Α)Την απόσταση Αντίδρασης
Β)Την απόσταση Φρεναρίσματος
Α)Στην απόσταση αντίδρασης δεν εχουμε πατήσει ακόμη το φρένο
απλά αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο - επεξεργαζόμαστε την κατάσταση
που επικρατεί και αποφασίζουμε να πατήσουμε τον μοχλό του φρένου.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα η απόσταση που διανύουμε υπολογίζεται
με τον τρόπο που αναφέραμε πιο πανώ (60km/h --> περίπου 18m/sec)
Β)Η απόσταση φρεναρίσματος αρχίζει όταν πάταμε το φρένο και τελειώνει
όταν το όχημα μας ακινητοποιηθεί.Για να υπολογίσουμε αυτή την απόσταση
κατά προσέγγιση αρκεί να πολλαπλασιάσουμε τον αριθμό των km/h (εκτός
του τελευταίου ψηφίου)με τον εαυτό του.
Δηλαδή : π.χ ---> 60km/h ---> 6x6=36μέτρα
---> 100km/h --->10x10=100μέτρα
Οπότε για να υπολογίσουμε την συνολική απόσταση που θα διανύσει το όχημα μας χρησιμοποιούμε τον παρακάτω τύπο :
__{ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} x 3
+ {ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} x {ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} =
__________________________________________________ ____________________________________
{διανυώμενη απόσταση }
π.χ --> κινούμαστε με 90 χιλιομετρα την ώρα
τότε θα σταματήσουμε σε
(9x3) + (9x9) = 27 + 81 = 108 μέτρα.
Τα παραπάνω ισχύουν κατά προσέγγιση και
όταν οι καιρικές συνθήκες είναι καλές. Σε περιπτώσεις
βρεγμένου δρόμου η απόσταση (2)διπλασιάζεται, ενώ
όταν έχουμε πάγο στο οδόστρωμα (10)δεκαπλασιάζεται.
ΓΙ'ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΝΑ ΚΡΑΤΑΜΕ
ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ ΟΧΗΜΑΤΑ,
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ.
-
καλα ολα αυτα αλλα η παραμετρος του ποσο δυνατα παταω φρενο δεν εχει καμια σημασια ?
-
........ελειπές. Δεν σου δίνει ένα καλό παράδειγμα. Επίσης δεν σου λέει ποιός είναι ο συνήθης χρόνος αντίδρασης και τελικά η αποσταση φρεναρίσματος για μια μέση πχ 100 χλμ/ώρα ταχύτητα.
-
Ελλειπες-ξελλειπες, ενα μπραβο στο despot για την δημοσιευση. Δεν ειναι ο ιδιος ο συγραφεας.
-
η πιο σημαντική παράλλειψη είναι το μέτρο της αδράνειας του σώματος ( σε απλά Ελληνικά δηλαδή η μάζα του σώματος)
Γενικά όμως σου δίνει μια εικόνα και κυρίως σε κάνει να σκεφτείς και να συνειδιτοποιήσεις γιατι όλοι φωνάζουν και γράφουν για τις αποστάσεις ασφαλειας μεταξύ των οχημάτων
-
Ελλειπες-ξελλειπες, ενα μπραβο στο despot για την δημοσιευση. Δεν ειναι ο ιδιος ο συγραφεας.
+1 ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
-
ΓΙ'ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΝΑ ΚΡΑΤΑΜΕ
ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ ΟΧΗΜΑΤΑ,
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ.
Καλά , όποιος μπερδεύεται με τα πολλά , ας κρατήσει τις τρεις παραπάνω γραμμές.
-
Γενικά ας κρατήσουμε αυτό που γράφει ένας άλλος συμφουρμίτης....
ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΤΕ ΠΟΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΥΛΑΚΑ ΑΓΓΕΛΟ ΣΑΣ
-
Η απλα κρατηστε την γαμ.........η την αποσταση απο τους αλλους κουλους που οτι θυμουνται πατανε φρενο
οπως και να το κανουμε αλλοι ξερουν αλλοι δεν ξερουν να φρεναρουν καλα
οποτε κρατηστε αποστασεις και ιδαιτερα μεσα στην πολη
-
........ελειπές. Δεν σου δίνει ένα καλό παράδειγμα. Επίσης δεν σου λέει ποιός είναι ο συνήθης χρόνος αντίδρασης και τελικά η αποσταση φρεναρίσματος για μια μέση πχ 100 χλμ/ώρα ταχύτητα.
Αρα έχουμε 2 διανυώμενες αποστάσεις...
Α)Την απόσταση Αντίδρασης
Β)Την απόσταση Φρεναρίσματος
Α)Στην απόσταση αντίδρασης δεν εχουμε πατήσει ακόμη το φρένο
απλά αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο - επεξεργαζόμαστε την κατάσταση
που επικρατεί και αποφασίζουμε να πατήσουμε τον μοχλό του φρένου.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα η απόσταση που διανύουμε υπολογίζεται
με τον τρόπο που αναφέραμε πιο πανώ (60km/h --> περίπου 18m/sec)
Β)Η απόσταση φρεναρίσματος αρχίζει όταν πάταμε το φρένο και τελειώνει
όταν το όχημα μας ακινητοποιηθεί.Για να υπολογίσουμε αυτή την απόσταση
κατά προσέγγιση αρκεί να πολλαπλασιάσουμε τον αριθμό των km/h (εκτός
του τελευταίου ψηφίου)με τον εαυτό του.
Δηλαδή : π.χ ---> 60km/h ---> 6x6=36μέτρα
---> 100km/h --->10x10=100μέτρα
Οπότε για να υπολογίσουμε την συνολική απόσταση που θα διανύσει το όχημα μας χρησιμοποιούμε τον παρακάτω τύπο :
__{ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} x 3
+ {ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} x {ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} =
__________________________________________________ ____________________________________
{διανυώμενη απόσταση }
π.χ --> κινούμαστε με 90 χιλιομετρα την ώρα
τότε θα σταματήσουμε σε
(9x3) + (9x9) = 27 + 81 = 108 μέτρα.
και μετά μου λες να μη σε κράζω ρε Χάρη... ασχολήθηκες να διαβάσεις το κείμενο και να πεις ένα μπράβο στο παιδί; η απλά έριξες μια θολή ματιά και πετάχτηκες να πεις την πίπα σου;
καλα ολα αυτα αλλα η παραμετρος του ποσο δυνατα παταω φρενο δεν εχει καμια σημασια ?
φώτη, εννοείται ότι όταν εξετάζεις απόσταση φρεναρίσματος, έχεις κάνει την παραδοχή του βέλτιστου φρεναρίσματος με καλή κατάσταση ελαστικών, αναρτήσεων και αναβάτη που να μην έχει κατεβάσει μιά νταμιτζάνα ρετσίνα
-
ωραιος ευχαριστουμε!ρε συ εισαι ταλεντο στα μαθηματικα ;D ;D ;D
-
........ελειπές. Δεν σου δίνει ένα καλό παράδειγμα. Επίσης δεν σου λέει ποιός είναι ο συνήθης χρόνος αντίδρασης ο χρονος αντίδρασης εξαρτατε απο ανθρωπο σε ανθρωπο, το παραπανω ''μοντελο'' σου δινει ποσα μετρα διανύει ενας μεσος ανθρωπος αναλογος τη ταχυτητα και τελικά η αποσταση φρεναρίσματος για μια μέση πχ 100 χλμ/ώρα ταχύτητα.
η απόσταση Φρεναρίσματος ---> 100km/h --->10x10=100μέτρα
Οπότε για να υπολογίσουμε την συνολική απόσταση που θα διανύσει το όχημα μας χρησιμοποιούμε τον παρακάτω τύπο :
__{ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} x 3
+ {ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} x {ταχύτητα οχήματος (χωρίς το τελευταίο ψηφίο} =
__________________________________________________ ____________________________________
{διανυώμενη απόσταση }=130 μετρα ;)
-
Ελλειπες-ξελλειπες, ενα μπραβο στο despot για την δημοσιευση. Δεν ειναι ο ιδιος ο συγραφεας.
+1 ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
+2000 ;) ;) ;)