• Γεια χαρά Επισκέπτης
  • Εμφάνιση μη αναγνωσμένων μηνυμάτων από την τελευταία επίσκεψη.
  • Τελευταία μηνύματα

    Σελίδες: 1 2 3 ... 10
    1
    Καθημερινά / Απ: Καθημερινή Καλημέρα
    « Τελευταίο μήνυμα από alekostdm στις Σήμερα στις 12:22:54 μμ »
    Καλημέρα παρέα το νου σας να τον ρίξετε καλά! !
    2
    Καθημερινά / Ποια είναι η σωστή πίεση στα ελαστικά
    « Τελευταίο μήνυμα από LONELY-RIDER (Spyros) στις Χθες στις 01:13:13 μμ »

    Πιέσεις ελαστικών ανάλογα με το είδος και την χρήση


    Αξιοποιήστε στο έπακρο τα ελαστικά σας κάνοντας κάτι πολύ απλό

    Θέλεις τα ελαστικά σου να συμβάλουν στην οικονομία καυσίμου, να παρέχουν ασφάλεια και να αντέχουν περισσότερο;
    Για να τα επιτύχεις όλα τα παραπάνω αρκεί να ελέγχεις τις πιέσεις τους κάθε 500 χλμ. ή μία φορά την εβδομάδα


    Η ασφάλεια έρχεται πρώτη όταν πρόκειται για μοτοσυκλέτες. Τα ελαστικά με λιγότερο αέρα θα επηρεάσουν το χειρισμό και την πρόσφυση, καθιστώντας την μοτοσυκλέτα σας απρόβλεπτη. Τα υπερβολικά φουσκωμένα ελαστικά δεν παρέχουν πρόσφυση και ταυτόχρονα θα κάνουν την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτα σας πιο «σκληρή» και πιο δύσκολη στην οδήγηση. Και στις δύο περιπτώσεις, οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές.

    Οι σωστές πιέσεις στα ελαστικά μειώνουν τη φθορά και συμβάλουν στην οικονομία καυσίμου. Η λάθος πίεση θα φθείρει το ελαστικό γρηγορότερα.

    Σχεδόν όλες οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν μια αυτοκόλλητη ετικέτα στο ψαλίδι που αναγράφει τις ενδεδειγμένες πιέσεις. Εάν δεν υπάρχει, μπορείτε να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήστη (owners manual).

    Είναι ζωτικής σημασίας να ελέγχετε την πίεση όταν τα ελαστικά είναι κρύα με τη χρήση ενός ποιοτικού μετρητή. Οι κύριες κατηγορίες και οι βέλτιστες τιμές πίεσης ανάλογα με τον τύπο της μοτοσυκλέτας είναι οι ακόλουθες.

    Ελαστικά street
    Πρέπει να έχουν πίεση τουλάχιστον 30 psi (2 bar). Οι πιέσεις επιβάλλεται να αλλάξουν όταν οδηγείται με συνεπιβάτη και αποσκευές. Πρέπει να τις αυξήσετε και στα δύο ελαστικά. Το πίσω ελαστικό πρέπει πάντα να έχει τουλάχιστον 0,3 psi (0,2 bar) περισσότερη πίεση από το μπροστινό. Τα σύγχρονα ελαστικά είναι κατασκευασμένα για να λειτουργούν με τις στάνταρ πιέσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να τις προσαρμόσετε μέχρι να αισθανθείτε τα ελαστικά σας πως αποδίδουν καλύτερα.
    Η εξαίρεση για τα ελαστικά street είναι οι μεγάλες τουριστικές μοτοσυκλέτες που λειτουργούν με 40 psi (2,8 bar). Τα ελαστικά πρέπει να υποστηρίζουν το βάρος της μοτοσυκλέτας χωρίς να φθείρονται στα πρώτα χιλιόμετρα. Συνήθως, διαθέτουν σκληρότερο σκελετό.

    Επίσης, ο οπτικός έλεγχος είναι πάντα σημαντικός. Τα ελαστικά πρέπει να είναι «καθαρά» όταν έχουν τις σωστές πιέσεις. Αν είναι «γυαλιστερά», τότε θα πρέπει να μειώσετε την πίεση κατά λίγα psi και να προγραμματίσετε την αντικατάστασή τους.



    Ελαστικά off road
    Όταν πρόκειται για λασπωμένους δρόμους, η πρόσφυση πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη. Ο μόνος τρόπος να κερδίσετε πρόσφυση είναι να μειώσετε την πίεση, αλλά όχι τόσο ώστε να καταστρέψετε τις ζάντες σας. Μπορείτε να τις χαμηλώσετε ακόμα και στα 18 psi (1,25 bar). Ακόμα και τα ελαστικά των μεγάλων adventure ή των on off μπορούν να λειτουργήσουν με τόσο χαμηλές πιέσεις.

    Το σύστημα tubliss χρησιμοποιείται σε motocross και enduro μοτοσυκλέτες που φέρουν ελαστικά με σαμπρέλα. Το mousse αντικαθιστά την σαμπρέλα και μετατρέπει τα ελαστικά σε tubeless. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να κινείστε με πολύ χαμηλές πιέσεις φτάνοντας το υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης.



    Μην ξεχάσετε να αυξήσετε τις πιέσεις όταν βγείτε και πάλι στην άσφαλτο.

    Ελαστικά πίστας-αγωνιστικά
    Τα ελαστικά που είναι εστιασμένα σε χρήση πίστας κατασκευάζονται από υψηλής ποιότητας υλικά και προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης. Η συνεχής παρακολούθηση της πίεσης επιβάλλεται εάν θέλετε να λειτουργούν στο 100% των δυνατοτήτων τους. Οι πιέσεις είναι συνήθως χαμηλότερες για τις μοτοσυκλέτες που οδηγούνται σε πίστα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να κάνετε το ίδιο όταν μπείτε σε πίστα με απλά ελαστικά street. Κρατήσετε τις ίδιες πιέσεις με αυτές του δρόμου, διαφορετικά, θα χάσετε σε πρόσφυση και ασφάλεια.
    Τα ελαστικά πίστας μπορούν να φτάσουν και να ξεπεράσουν τους 90 βαθμούς Κελσίου, οπότε η αντοχή τους είναι μικρή. Ανάλογα με τη σύνθεση τους, έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μέγιστη πρόσφυση για μικρό χρονικό διάστημα.

    Οι πιέσεις θα πρέπει να αλλάζουν ανάλογα με τη θερμοκρασία και τον τύπο της ασφάλτου. Βελτιώστε την πρόσφυσή σας και αξιοποιήστε στο έπακρο τα ελαστικά σας παρακολουθώντας προσεκτικά τις πιέσεις τους Επιπλέον, είναι καλή ιδέα να επενδύσετε σε ένα φορητό ποιοτικό μετρητή.



    Πηγή: 2wo.gr


    3
    Καθημερινά / Απ: Καθημερινή Καλημέρα
    « Τελευταίο μήνυμα από alekostdm στις Χθες στις 05:37:54 πμ »
    Καλημέρα φιλαράκια καλό Σάββατοκυριακο! ! !
    4
    Καθημερινά / Η ταυτότητα του κινητήρα
    « Τελευταίο μήνυμα από LONELY-RIDER (Spyros) στις Μάιος 24, 2019, 11:36:36 πμ »
    Διάμετρος και διαδρομή: Η ταυτότητα του κινητήρα


    Διάμετρος και διαδρομή
    Η σχέση μεταξύ διαμέτρου και διαδρομής καθορίζει ως ένα βαθμό τον τρόπο με τον οποίο ο κινητήρας αποδίδει τη δύναμή του. Τι σημαίνουν όμως αυτές οι δύο έννοιες; Η διάμετρος, όπως υποδεικνύει και το όνομά της, είναι η διάμετρος του κυλίνδρου, ενώ η διαδρομή είναι η απόσταση που χωρίζει τα δυο σημεία στα οποία φτάνει το πιστόνι κατά την παλινδρομική του κίνηση μέσα στον κύλινδρο, δηλαδή η απόσταση μεταξύ του Ανω και του Κάτω Νεκρού Σημείου. Τόσο η διάμετρος, όσο και η διαδρομή μετρούνται σε χιλιοστά.


    Για κάθε δεδομένη χωρητικότητα κινητήρα, αυτός που έχει σχετικά μεγάλη διαδρομή αναλογικά με την διάμετρο, τείνει να λειτουργεί με λιγότερες στροφές και αποδίδοντας μεγάλη ισχύ στο χαμηλό φάσμα στροφών. Από την άλλη πλευρά, οι υπερτετράγωνοι κινητήρες, δηλαδή αυτοί που έχουν μικρή διαδρομή με μεγάλη διάμετρο, έχουν τη δυνατότητα να ανεβάζουν περισσότερες στροφές. Επειδή, περισσότερες στροφές, σημαίνουν μεγαλύτερη ιπποδύναμη, οι κατασκευαστές πάντα ψάχνουν ασφαλείς τρόπους να ανεβάσουν το όριο περιστροφής των κινητήρων τους.

    Ταχύτητα εμβόλου
    Ένας από τους βασικότερους παράγοντες που καθορίζουν το όριο περιστροφής ενός κινητήρα, είναι η ταχύτητα του πιστονιού. Σε κάθε περιστροφή, το πιστόνι μετακινείται από το χαμηλότερο σημείο της διαδρομής του (Κάτω Νεκρό Σημείο) προς το υψηλότερο (Ανω Νεκρό Σημείο) και πίσω. Σε έναν κινητήρα που δουλεύει στις 10.000 σ.α.λ., το έμβολο μπορεί να κάνει αυτή τη διαδρομή πάνω από 160 φορές το δευτερόλεπτο και να έχει μια μέση ταχύτητα της τάξης των 18 μέτρων το δευτερόλεπτο. Οι δυνάμεις που πρέπει να διαχειριστεί το πιστόνι και η μπιέλα σε τέτοιες ταχύτητες είναι τεράστιες και αν αναγκάσεις το πιστόνι τα ταξιδέψει πολύ γρήγορα, κάτι μπορεί να πάει στραβά.


    Υπέρ και κατά
    Αν μειώσεις την απόσταση που πρέπει να διανύσει το πιστόνι, δηλαδή τη διαδρομή, τότε αυτό δεν χρειάζεται να ταξιδεύει τόσο γρήγορα και μπορεί να κάνει πιο συχνά το «δρομολόγιο». Βέβαια, για να διατηρηθεί η χωρητικότητα του κινητήρα, θα πρέπει να αυξηθεί η διάμετρος του κυλίνδρου. Τα υλικά και οι τεχνολογίες κατασκευής που χρησιμοποιούν σήμερα οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών έχουν εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και πλέον τα εξαρτήματα του κινητήρα μπορούν να διαχειριστούν τις μεγάλες δυνάμεις που προκύπτουν από τις υψηλές ταχύτητες με τις οποίες κινούνται τα πιστόνια. Έτσι, μπορούν να εκμεταλλευθούν τα οφέλη που προκύπτουν από τη μικρή διαδρομή.



    Βέβαια υπάρχουν και μειονεκτήματα. Η αύξηση της διαμέτρου των κυλίνδρων, οδηγεί σε αύξηση του συνολικού πλάτους του κινητήρα με ό,τι χωροταξικές προεκτάσεις μπορεί αυτό να έχει. Επίσης, χρησιμοποιώντας υψηλούς ρυθμούς περιστροφής για να πάρεις ιπποδύναμη προκύπτουν ζητήματα σχετικά με τον τρόπο που αυτή αποδίδεται, το πόσο αξιοποιήσιμη είναι και πως θα ρυθμιστεί το traction control, ώστε να λειτουργεί με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Επιπλέον, θα πρέπει το πλαίσιο και τα υπόλοιπα περιφερειακά να μπορούν να διαχειριστούν όλη αυτή την δύναμη, οπότε το κόστος κατασκευής αυξάνεται και επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή.

    Πηγή mototriti.gr
    5
    Καθημερινά / Απ: Καθημερινή Καλημέρα
    « Τελευταίο μήνυμα από alekostdm στις Μάιος 24, 2019, 06:42:58 πμ »
    Καλημέρα παρέα, όχι δεν σβήνουν μάλλον πρόβλημα με μπαταρία! !!
    6
    Φρένα / Απ: δισκοπλακα
    « Τελευταίο μήνυμα από KAMASU-trance στις Μάιος 22, 2019, 02:30:34 μμ »
    αναρωτιεμαι πως κρατιεται ανοιχτο αυτο το μαγαζι. πραγματικα ειναι σε ολα πανακριβος . παλιοτερα για ενα λαμακι ατσαλινο σκετο το οποιο θα ανοιγα εγω τρυπες για να στηριξω το δοχειο των υγρων φρενου , ηθελε να με χρεωσει 14 ευρω !!! βρηκα αλλου με 2 ευρω !!
    7
    Φρένα / Απτκα: δισκοπλακα
    « Τελευταίο μήνυμα από LONELY-RIDER (Spyros) στις Μάιος 22, 2019, 11:48:46 πμ »
    τακακια ναι υγρα οχι!!!
    8
    Φρένα / Απ: δισκοπλακα
    « Τελευταίο μήνυμα από vagelisgnk στις Μάιος 22, 2019, 10:49:48 πμ »
    Τακακια και υγρα έβαλα πριν 2.000 χλμ!! Πρεπει να ναι καινουργια-κουτα??
    9
    Φρένα / Απ: δισκοπλακα
    « Τελευταίο μήνυμα από NG στις Μάιος 22, 2019, 10:22:57 πμ »
    Μη ξεχασεις να βαλεις και καινουρια τακακια με τους δισκους και υγρα
    10
    Φρένα / Απ: δισκοπλακα
    « Τελευταίο μήνυμα από NG στις Μάιος 22, 2019, 10:21:53 πμ »
    Δεν ηταν μονο αυτο...γενικα ο τροπος που μου μιλησε ηταν λαθος απο την αρχη μεχρι το τελος...πολυ υφακι!! Τελος...αυτος εχασε εκανα την δουλειά μου κ πιο οικονομικα!! Θα γραψω σε λίγο καιρο και εντυπωσεις!!
    Ναι υφακι εχει
    Αν εχεις κι αλλες τιμες και μαρκα γραψε να εχουμε ιδεα
    Σελίδες: 1 2 3 ... 10

    Φιλικοί Ιστιότοποι

    Vstrom Hellas Club Varadero Club Hellas Varadero Forum

    TDM Λέσχες Εξωτερικού

    TDM Italia TDM Romania TDM Bulgaria