• Γεια χαρά Επισκέπτης
  • Εμφάνιση μη αναγνωσμένων μηνυμάτων από την τελευταία επίσκεψη.

  • Αποστολέας Θέμα: Εξατμίσεις  (Αναγνώστηκε 14 φορές)

    0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

    Αποσυνδεδεμένος LONELY-RIDER (Spyros)

    • Μέλος της Λέσχης
    • *
    • Μηνύματα: 450
    • Total likes: 98
    • You only live once
    Εξατμίσεις
    « στις: Οκτώβριος 17, 2020, 04:02:54 μμ »
  • Publish


  • Οι εξατμίσεις παίρνουν μια σειρά από σχήματα και χαρακτηρισμούς και αυτό μιλώντας μόνο για τελικά, χωρίς να λάβουμε υπ όψη λαιμούς και υλικά κατασκευής. Προς τι όλη αυτή η βαβούρα και η υπερπροσφορά;
    Τα παλιά χρόνια τα πράγματα ήταν ιδιαίτερα απλά. Οι κινητήρες είχαν ένα καρμπυρατέρ από τη μία και ένα σωλήνα από την άλλη. Από τη μια έμπαινε αέρας και βενζίνη, από την άλλη έβγαιναν καυσαέρια και θόρυβος. Με την πρόοδο της τεχνολογίας, την αύξηση των αγορών και των προδιαγραφών, τα πράγματα έγιναν πιο ενδιαφέροντα αλλά και σαφώς πιο περίπλοκα.

    Σήμερα, οι κατασκευαστές έχουν να παλέψουν με τρεις μεγάλες αλλά αντικρουόμενες δυνάμεις: το κόστος, τις προδιαγραφές και την απόδοση. Οι μοτοσυκλέτες πρέπει να είναι όσο πιο φτηνές γίνεται ώστε να αφήνουν περιθώριο κέρδους, να καλύπτουν τις προδιαγραφές σε όλες τις χώρες χωρίς ειδικές εκδόσεις – που ανεβάζουν το κόστος – χωρίς όμως αυτά να περιορίζουν την απόδοσή τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

    Αυτό έχει την επίπτωσή του και στις εξατμίσεις, παρότι η διαφορά δεν είναι τόσο αισθητή όσο παλιά. Οι διαφορές είναι στο υλικό κατασκευής, συνήθως ατσάλι, σε αντίθεση με το ανοξείδωτο ατσάλι και το τιτάνιο στις aftermarket κατασκευές, το βάρος, τη χρήση κουρμπαδόρων που αφήνουν προεξοχές στο εσωτερικό των λαιμών διαταράσσοντας τη ροή των καυσαερίων, στην αναλογικά μικρή διάμετρο των λαιμών και φυσικά στον όγκο, την εμφάνιση και το υλικό των τελικών.

    Πλέον, οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν πιο έξυπνα κόλπα, όπως τα κλαπέτα που ελέγχουν τη ροή των καυσαερίων ώστε να έχουν περισσότερη ροπή χαμηλά, και συμπτωματικά να φιμώνουν τον ήχο στις ταχύτητες που γίνονται οι έλεγχοι θορύβου, τα κρυφά καζανάκια που μεταφέρουν όγκο και βάρος χαμηλά χωρίς να διαταράσσουν την αισθητική και τις αναλογίες της μοτοσικλέτας, καλύτερα υλικά ώστε να μη σκουριάζουν οι λαιμοί κλπ.

    Όπως πάντα βέβαια ισχύει το ό,τι πληρώνεις παίρνεις – και έτσι η πληθώρα των aftermarket εξατμίσεων με αφαιρούμενους καταλύτες, σιγαστήρες και πληθώρα σχεδίων, μήκους και υλικών κατασκευής είναι στη διάθεσή σας για να φέρετε τη μοτοσικλέτα στα μέτρα αισθητικής, θορύβου και απόδοσης που εσείς θέλετε. Οι ελεύθερες εξατμίσεις – ειδικά αν πρόκειται για πλήρη συστήματα – καλό είναι να συνοδεύονται με πιο ελεύθερο φίλτρο αέρα και διαφορετική χαρτογράφηση του εγκεφάλου.

    Τι κάνει η εξάτμιση;

    Πέρα από την αισθητική τους συμβολή στην εμφάνιση της μοτοσικλέτας μας, οι εξατμίσεις επίσης παράγουν ιδιαίτερα σημαντικό έργο σε τέσσερις διαφορετικούς τομείς:

    1. Μεταφέρουν τα καυσαέρια μακριά από τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη. Πέρα από ιδιαίτερα επιβλαβή, τα καυσαέρια έχουν επίσης την κακή συνήθεια να είναι ιδιαίτερα καυτά τη στιγμή που βγαίνουν από το θάλαμο καύσης. Η εξάτμιση τα μεταφέρει σε ένα πιο ασφαλές σημείο, μακριά από πνευμόνια και γάμπες.

    2. Μειώνουν τον θόρυβο. Ακόμα και μια εντελώς ελεύθερη εξάτμιση με κατεστραμμένο πετροβάμβακα ακούγεται σα τιτίβισμα καναρινιού μπροστά στο θόρυβο ενός κινητήρα που δεν έχει σιγαστήρα.

    3. Μειώνουν τα καυσαέρια. Οι τελευταίας τεχνολογίας εξατμίσεις διαθέτουν καταλύτες οι οποίοι μειώνουν αισθητά τους ρύπους που βγαίνουν από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ οι αισθητήρες που διαθέτουν στέλνουν πληροφορίες στον εγκέφαλο ώστε να βελτιστοποιεί την καύση.

    4. Βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα. Ακόμα και εξατμίσεις χωρίς αισθητήρες βοηθούν τον κινητήρα μας να αποδώσει σωστά, χρησιμοποιώντας τους νόμους της θερμοδυναμικής και της ροής των καυσαερίων, βελτιστοποιώντας την απόδοση στο εύρος στροφών που έχει ως στόχο ο κατασκευαστής. Το μήκος των λαιμών, η διάμετρός τους, οι καμπύλες που ακολουθούν, η σειρά που συνδέονται, ο αριθμός των τελικών, η σχεδίαση τους, ο όγκος τους, όλα παίζουν το ρόλο τους τόσο στον ήχο όσο και στις στροφές όπου αποδίδει ο κινητήρας.

    Ανατομία μιας εξάτμισης

    Η εξάτμιση μιας μοτοσικλέτας αποτελείται από διάφορα τμήματα, κάθε ένα με τη δική του ιστορία. Ανάλογα το κόστος, αυτά μπορεί να είναι όλα συνδυασμένα σε ένα ανταλλακτικό, όπως στα περισσότερα παπιά, έως και σε μυριάδες καμπυλωτούς σωλήνες ενωμένους με ελατήρια στις κορυφαίες aftermarket κατασκευές.

    Λαιμός/λαιμοί: Πλήθος ανάλογα με τους κυλίνδρους του κινητήρα, ενίοτε γνωστό και ως χταπόδι σε περίπτωση πολλών κυλίνδρων. Το πρώτο τμήμα της εξάτμισης που παραλαμβάνει τα καυσαέρια από το θάλαμο καύσης. Ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα, το κόστος και την προβλεπόμενη χρήση, ο κατασκευαστής μπορεί να επιλέξει τη χρήση ή μη συνδετικών σωλήνων ανάμεσα στους λαιμούς, που έχουν ως στόχο να ομαλοποιήσουν τη διαφορά πίεσης σε κάθε λαιμό – καθώς κάθε κύλινδρος έχει τη δική του σειρά ανάφλεξης. Αυτά ενώνονται σταδιακά, οδηγούμενα στον...

    Καταλύτης/προσιγαστήρας: Με τις προδιαγραφές θορύβου και καυσαερίων ολοένα και πιο αυστηρές, οι κατασκευαστές συνειδητοποίησαν ότι τα τεραστίου μεγέθους τελικά δεν ήταν η ιδανική αισθητική επιλογή. Πλέον, οι περισσότερες πολυκύλινδρες μοτοσικλέτες διαθέτουν ΅κρυφόΆ σιγαστήρα κάτω από τον κινητήρα, που συνήθως περιλαμβάνει και τον καταλύτη. Στην ίδια περιοχή θα βρείτε τουλάχιστον κάποιους από τους αισθητήρες που πληροφορούν τον εγκέφαλο για τη θερμοκρασία, την αναλογία και τη ροή των καυσαερίων, ώστε να ρυθμίζει ανάλογα το μείγμα.

    Τελικό: Το τμήμα της εξάτμισης που τραβάει πιο πολύ το μάτι και το πρώτο που συνήθως αλλάζεται. Σε αντίθεση με τα aftermarket που είναι συνήθως ελεύθερα, τα γνήσια τελικά διαθέτουν σειρά θαλάμων αντήχησης με συνδετικούς σωλήνες, με τα καυσαέρια να ακολουθούν μια δαιδαλώδη διαδρομή που μειώνει ελαφρά την απόδοση και πολύ το θόρυβο.

    Πηγή : mototriti.gr

     

    Φιλικοί Ιστιότοποι

    Vstrom Hellas Club Varadero Club Hellas Varadero Forum

    TDM Λέσχες Εξωτερικού

    TDM Italia TDM Romania TDM Bulgaria